Usmerjanje in smrtni objem
Alenka ne bo vrnila Petru žoge, dokler se ji ta ne opraviči za ono prej. Ta pa se nima namena opravičiti, če mu one ne bo prej vrnila žoge. Računalnikarji bi rekli, da sta se znašla v smrtnem objemu.
Namen
Intuitivno razumevanje “smrtnega objema” (deadlock), v katerem dva ali več ljudi (ali računalnikov, računalniških programov…) v neskončnost čaka eden na drugega.
Igra zahteva razmišljanje za nekaj korakov naprej. Učenci naletijo na problem preiskovanja, ki je zelo pomemben v umetni inteligenci in drugod.
Igre v tej aktivnosti so zanimive z vidika skupinske dinamike in koordinacije.
Potrebščine
Igra podajanja
- Pobarvane žogice za namizni tenis ali podobne predmete. Za vsako skupino potrebuješ toliko različnih barv, kolikor otrok je v skupini; za vsako barvo razen ene potrebuješ dva enaka predmeta. Če imaš, na primer, skupine s šestimi otroki, potrebuješ dve beli, dve rumeni, dve rdeči, dve modri, dve zeleni in eno rjavo žogico.
- Istobarvne oznake za otroke, npr. barvne trakove, ki si privežejo okrog vratu (glave, rok).
Vsi na svoja mesta
- Barvni trakovi, kot v prejšnji igri
- Pisane zastavice ali obroči enakih barv kot trakovi
- Ena ali več žog (glej “Dodatne možnosti”)
- Štoparica (opcijsko)
Drugi viri in avtorji
Igra podajanja je priredba CS Unplugged: Routing and Deadlock, Vsi na svoja mesta pa MATHmaniaCS: Deadlock.